บริเวณที่พัก

รีวิว โรงแรมโนวา ไฮแลนด์ส

3 out of 5
โรงแรมโนวา ไฮแลนด์ส
The Square, Jalan Aranda Nova, Brinchang, Pahang

รีวิว

7.0

ดี

คะแนน 10 - ดีเลิศ 66 จาก 331 รีวิว" "
คะแนน 8 - ดี 119 จาก 331 รีวิว" "
คะแนน 6 - พอใช้ 67 จาก 331 รีวิว" "
คะแนน 4 - แย่ 49 จาก 331 รีวิว" "
คะแนน 2 - แย่มาก 30 จาก 331 รีวิว" "

6.8/10

ความสะอาด

7.0/10

พนักงานและบริการ

7.2/10

สิ่งอำนวยความสะดวก

7.0/10

สภาพของที่พักและสิ่งอำนวยความสะดวก

8.0/10

ความเป็นมิตรต่อสิ่งแวดล้อม

รีวิว

8/10 ดี

Kanyakorn, สงขลา

ชื่นชอบ: พนักงานและบริการ, สภาพของที่พักและสิ่งอำนวยความสะดวก, ความสะดวกสบายของห้องพัก
ห้องพักกว้างขวาง สะดวก สบาย เดินทางสะดวก ใกล้สถานที่เที่ยว

10/10 ดีเลิศ

Mohammad sharill affindy

เดินทางกับครอบครัว
ชื่นชอบ: ความสะอาด, พนักงานและบริการ, สภาพของที่พักและสิ่งอำนวยความสะดวก
Terbaik untuk 6 org. Gumah 3 bilik 2 bilik air.
เข้าพัก 2 คืน, กุมภาพันธ์ 2024

10/10 ดีเลิศ

Roshaniza

เดินทางกับครอบครัว
ชื่นชอบ: ความสะอาด, พนักงานและบริการ, สภาพของที่พักและสิ่งอำนวยความสะดวก, ความสะดวกสบายของห้องพัก
เข้าพัก 1 คืน, กุมภาพันธ์ 2024

4/10 แย่

Yong Wei

ไม่ชื่นชอบ: ความสะอาด, พนักงานและบริการ, สภาพของที่พักและสิ่งอำนวยความสะดวก
The hotel is
เข้าพัก 2 คืน, ธันวาคม 2023

8/10 ดี

DASON

เดินทางเป็นกลุ่ม
ชื่นชอบ: ความสะอาด, พนักงานและบริการ, สิ่งอำนวยความสะดวก
There’s smelly on the corridor and the parking is annoying because of every distance to redeem the parking. Overall everything is fine. Thank you
เข้าพัก 2 คืน, กันยายน 2023

6/10 พอใช้

Foo

เดินทางกับครอบครัว
ชื่นชอบ: ความสะอาด
ไม่ชื่นชอบ: สภาพของที่พักและสิ่งอำนวยความสะดวก
Not as per shown in pics
The unit condition is not too good. Felt that the unit is slightly run-down. However, facilities are still up and running.
View from the unit balcony
Room conditions
Living hall conditions
Additional cost for items required
เข้าพัก 1 คืน, สิงหาคม 2023

8/10 ดี

Man Ling

เดินทางเป็นกลุ่ม
ชื่นชอบ: ความสะอาด, สภาพของที่พักและสิ่งอำนวยความสะดวก, ความสะดวกสบายของห้องพัก
Bit old building, not enough ventilation
Check in and the room is located in different building Free parking but you have to walk back to main building Room is okay but air is not enough ventilation as they only have one fan in living area, inside room would be bit hot overnight
เข้าพัก 1 คืน, กรกฎาคม 2023

8/10 ดี

Elfie

เดินทางกับครอบครัวและเด็กเล็ก
ชื่นชอบ: ความสะอาด, พนักงานและบริการ, สภาพของที่พักและสิ่งอำนวยความสะดวก
Convenient and walking distance to food stall and restaurant.
เข้าพัก 1 คืน, กรกฎาคม 2023

4/10 แย่

ผู้เข้าพักจริง

เดินทางกับครอบครัว
ชื่นชอบ: ความสะดวกสบายของห้องพัก
ไม่ชื่นชอบ: สภาพของที่พักและสิ่งอำนวยความสะดวก
Well kept interior. Very bad maintenance exterior
Upon arrival u will feel it’s an abandoned building. No maintenance on exterior and common area. Only inside the unit is nice and clean. Hollow vibes when walking down the floor to find our units. The top floor is only for viewing or smoking corners. Nice view since it’s at the peak. Good place for big group gathering. Not recommended for family with young kids
เข้าพัก 1 คืน, มิถุนายน 2023

10/10 ดีเลิศ

Tet Vui

เข้าพัก 1 คืน, พฤษภาคม 2022

4/10 แย่

SENG CHIN

เข้าพัก 1 คืน, พฤษภาคม 2022

6/10 พอใช้

In Chen

เดินทางกับครอบครัวและเด็กเล็ก
ชื่นชอบ: ความสะอาด, สภาพของที่พักและสิ่งอำนวยความสะดวก
Room card was deactivated too early at 11:35am causing inconveniences.
เข้าพัก 1 คืน, เมษายน 2022

6/10 พอใช้

Lee Ying

เข้าพัก 2 คืน, เมษายน 2022

10/10 ดีเลิศ

Aimy

เข้าพัก 1 คืน, มีนาคม 2022
การตอบกลับจาก Nova Highlands Hotel วันที่ 12 เม.ย. 2022
Dear Valued Customer, Warmest regards from Nova Highlands Hotel! First and foremost, thank you for sharing this review with us. We are truly heartened that you had an overall positive experience in our hotel and had a good time during your stay with us. Last but not least, thank you and we certainly looking forward to welcome you back to Nova Highlands Hotel in near future. Sincerely, The Management

6/10 พอใช้

Aishah

เข้าพัก 2 คืน, กุมภาพันธ์ 2022
การตอบกลับจาก Nova Highlands Hotel วันที่ 12 เม.ย. 2022
"Dear Valued Customer Please accept our sincere apologies to learn that we failed to provide the level of service you expected during your last stay. However, we will try to improve with the respective department concerned and necessary action have been taken. We hope you would accord us another opportunity to welcome you and serve you better on your future visit. Sincerely, The Management

6/10 พอใช้

ผู้เข้าพักจริง

เดินทางกับคู่รัก
Room was spacious and the view is good facing some parts of the mountain. However, the building, room and furnishings feels a bit tired and old. The toilet floor has a slimy feel to it when wet.
เข้าพัก 1 คืน, ธันวาคม 2020

2/10 แย่มาก

nazim

เดินทางกับครอบครัว
ไม่ชื่นชอบ: ความสะอาด, ความสะดวกสบายของห้องพัก
check in late..promise 3pm..i get my room at 6pm++....room so smelly..no towel no mineral water...spoil my family holiday..never consent about covid 19 issue..
เข้าพัก 1 คืน, มิถุนายน 2020

4/10 แย่

lisa

ไม่ชื่นชอบ: พนักงานและบริการ
เข้าพัก 3 คืน, มีนาคม 2020

6/10 พอใช้

Teoh

เดินทางกับครอบครัว
ชื่นชอบ: ความสะอาด, พนักงานและบริการ, สภาพของที่พักและสิ่งอำนวยความสะดวก, ความสะดวกสบายของห้องพัก
เข้าพัก 1 คืน, มกราคม 2020

8/10 ดี

Lydia, Singapore

เดินทางเป็นกลุ่ม
ชื่นชอบ: ความสะอาด
Large and spacious, but furniture was a little dated.
เข้าพัก 2 คืน, ธันวาคม 2019
การตอบกลับจาก Business Development Manager วันที่ 14 ม.ค. 2020
Dear Lydia, It is with great concern and regret we received your comment outlining the problem you had with our service. First and foremost, on behalf of Nova Highlands Hotel, we would like to sincerely apologize for your inconvenience by not exceeding your expectations. We accept full responsibility and assure that we are taking the necessary steps to prevent it from repeating in the future. We thank you for bringing this matter to our attention and we always strive to provide the best service to all our valued guests. We treasure all our customers’ comments in order for us to elevate further, please feel free to continue to provide feedback about our services. Thank you.

10/10 ดีเลิศ

ผู้เข้าพักจริง

เดินทางกับครอบครัว
ชื่นชอบ: ความสะอาด, พนักงานและบริการ, สิ่งอำนวยความสะดวก
Location is superb, with rose park and bee farm just next to this hotel. Hotel staff very helpful, i loss my charger in the restaurant the staff help to search it and returns back to me.
เข้าพัก 2 คืน, ธันวาคม 2019
การตอบกลับจาก Manager วันที่ 7 ม.ค. 2020
Dear Guest, Thank you choosing our hotel, and glad you have a lovely stay with us. Looking forward to welcome you again to stay with us.

6/10 พอใช้

ผู้เข้าพักจริง

เดินทางกับครอบครัว
ไม่ชื่นชอบ: ความสะอาด
Fleas on pillow
Fleas on pillow
เข้าพัก 1 คืน, ธันวาคม 2019
การตอบกลับจาก Manager วันที่ 7 ม.ค. 2020
Dear Guest, Thank you for your feedback, and will take serious action on the matter.

4/10 แย่

ผู้เข้าพักจริง

เข้าพัก 2 คืน, ธันวาคม 2019
การตอบกลับจาก business Development Manager วันที่ 14 ม.ค. 2020
Thank you for your review, Glad that you are happy staying with us.

4/10 แย่

Ahmad Fathil

เข้าพัก 1 คืน, ธันวาคม 2019

6/10 พอใช้

YONG BOON

เดินทางกับครอบครัว
ไม่ชื่นชอบ: ความสะอาด, สภาพของที่พักและสิ่งอำนวยความสะดวก, ความสะดวกสบายของห้องพัก
Hot Water tap not working well, bath half way hot water running out.
เข้าพัก 3 คืน, ธันวาคม 2019
การตอบกลับจาก Manager วันที่ 7 ม.ค. 2020
Dear Guest, Our hot water required to switch on the button 15 minutes earlier before taking shower.

4/10 แย่

Tan

เดินทางเพื่อธุรกิจ, เดินทางกับครอบครัว
ไม่ชื่นชอบ: ความสะอาด, สิ่งอำนวยความสะดวก, สภาพของที่พักและสิ่งอำนวยความสะดวก
The shopping mall was OK. The hallway to room quite dirty. The room smell strong on urine. Even the rooms blanket.
เข้าพัก 1 คืน, ธันวาคม 2019
การตอบกลับจาก Manager วันที่ 7 ม.ค. 2020
Thank you for your feedback as i very important for us, serious action will be taken on the matters.

8/10 ดี

ผู้เข้าพักจริง

เดินทางกับครอบครัวและเด็กเล็ก
ชื่นชอบ: ความสะอาด, พนักงานและบริการ, สิ่งอำนวยความสะดวก, สภาพของที่พักและสิ่งอำนวยความสะดวก
Include breakfast
เข้าพัก 1 คืน, ธันวาคม 2019
การตอบกลับจาก Business Development Manager วันที่ 14 ม.ค. 2020
Dear Guest, Thank you for your review, as we are happy that you are choosing us for your trip.

2/10 แย่มาก

ผู้เข้าพักจริง

ไม่ชื่นชอบ: พนักงานและบริการ, สภาพของที่พักและสิ่งอำนวยความสะดวก
เข้าพัก 1 คืน, ธันวาคม 2019
การตอบกลับจาก Business Development Manager วันที่ 14 ม.ค. 2020
Dear Guest, Thank you for your review.

10/10 ดีเลิศ

ผู้เข้าพักจริง

เดินทางกับครอบครัว
ชื่นชอบ: ความสะอาด, พนักงานและบริการ, สิ่งอำนวยความสะดวก, สภาพของที่พักและสิ่งอำนวยความสะดวก
Easy to access
เข้าพัก 1 คืน, ธันวาคม 2019
การตอบกลับจาก Business Development Manager วันที่ 14 ม.ค. 2020
Dear Guest, Thank you for your reviews.

6/10 พอใช้

ผู้เข้าพักจริง

เดินทางกับครอบครัว
Ok. N all everything ok
เข้าพัก 2 คืน, ธันวาคม 2019
การตอบกลับจาก Business Development Manager วันที่ 14 ม.ค. 2020
Dear Guest, Thank you for review, and thanks you for choosing us for your trips.

6/10 พอใช้

Kim

เดินทางกับครอบครัว
ชื่นชอบ: พนักงานและบริการ
Lacking of housekeeping alertness due to peak season during school holidays & weekend (towels, toiletries, cups). We couldn't enjoy the free wifi services due to different hp devices. Poor management alertness - withdrawal of 4 breakfast coupons. We had been given free upgrade from 2BR suite to 3BR apartment due to overbooked of 2BR suite & we thought of upgrading then we were given 4 breakfast coupons. Disappointedly, later the management noticed that it was their mistake of giving out the breakfast coupons & they called for refunding. We were actually quite disappointed & returned the coupons. Because of this, we had a nice & delicious Indian breakfast @ tanah rata.
เข้าพัก 1 คืน, ธันวาคม 2019
การตอบกลับจาก Manager วันที่ 7 ม.ค. 2020
Thank you for your feedback as i very important for us, serious action will be taken on the matters.

4/10 แย่

ผู้เข้าพักจริง

เดินทางกับครอบครัวและเด็กเล็ก
ไม่ชื่นชอบ: ความสะอาด, พนักงานและบริการ, สภาพของที่พักและสิ่งอำนวยความสะดวก
I was renting the Two Bedroom Suite (with Mountain view) Positive feedback: ~ Good & polite shutter bus service ~ Convenient, shopping mall just below, after 10pm, you still can get food from 7-eleven or some stall next to the building. Negative feedback: ~ Furniture is old. ~ Floor was dusty. ~ Balcony was terrible dirty. ~ Toilet bowl with someone's pees unflashed. ~ Bed headboard was dirty and a lot of black spot. ~ Advertised as mountain view, but end up facing another building. ~ Renovation whole day until 1030pm. ~ Only 1 bathroom but advertised as 2 bathrooms. ~ In-house phone, trying to reach reception whole day but no one pick up. Not sure it is broken or no one picking up. ~ TV remote was broken or no battery? ~ Dining area without dining table & chairs ~ Ceiling fan, only in living area. ~ Reception was located in another building and no clear direction to it. ~ Noisy during night as too close to road, you can hear the sound from traffic clearly during midnight. ~ Corridor was dirty and a lot of rooms along the corridor was open / under renovation.
เข้าพัก 1 คืน, ธันวาคม 2019
การตอบกลับจาก Business Development Manager วันที่ 14 ม.ค. 2020
Dear Guest, It is with great concern and regret we received your comment outlining the problem you had with our service. First and foremost, on behalf of Nova Highlands Hotel, we would like to sincerely apologize for your inconvenience by not exceeding your expectations. We accept full responsibility and assure that we are taking the necessary steps to prevent it from repeating in the future. We thank you for bringing this matter to our attention and we always strive to provide the best service to all our valued guests. We treasure all our customers’ comments in order for us to elevate further, please feel free to continue to provide feedback about our services. Thank you.

4/10 แย่

ผู้เข้าพักจริง

เดินทางกับครอบครัว
ไม่ชื่นชอบ: สภาพของที่พักและสิ่งอำนวยความสะดวก
No tea spoon, water pressure low, toilet tap lose, toilet bowl water refill can't stop and caused very noisy, hair dryer spoilt, TV no 8TV channel, coffee pack not nice
เข้าพัก 1 คืน, พฤศจิกายน 2019
การตอบกลับจาก Business Development Manager วันที่ 14 ม.ค. 2020
Dear Guest, It is with great concern and regret we received your comment outlining the problem you had with our service. First and foremost, on behalf of Nova Highlands Hotel, we would like to sincerely apologize for your inconvenience by not exceeding your expectations. We accept full responsibility and assure that we are taking the necessary steps to prevent it from repeating in the future. We thank you for bringing this matter to our attention and we always strive to provide the best service to all our valued guests. We treasure all our customers’ comments in order for us to elevate further, please feel free to continue to provide feedback about our services. Thank you.

10/10 ดีเลิศ

ผู้เข้าพักจริง

เดินทางกับครอบครัว
ชื่นชอบ: ความสะอาด, พนักงานและบริการ, สิ่งอำนวยความสะดวก, สภาพของที่พักและสิ่งอำนวยความสะดวก
a great hotel for families
เข้าพัก 1 คืน, ธันวาคม 2019
การตอบกลับจาก Revenue Manager วันที่ 17 ม.ค. 2020
Thank you for your review, looking forward to welcoming you again to stay with us.

10/10 ดีเลิศ

ผู้เข้าพักจริง

เข้าพัก 1 คืน, ธันวาคม 2019

8/10 ดี

ผู้เข้าพักจริง

ชื่นชอบ: ความสะอาด, พนักงานและบริการ, สิ่งอำนวยความสะดวก, สภาพของที่พักและสิ่งอำนวยความสะดวก
เข้าพัก 1 คืน, ธันวาคม 2019

10/10 ดีเลิศ

ผู้เข้าพักจริง

เดินทางเพื่อธุรกิจ, เดินทางกับครอบครัว
ชื่นชอบ: ความสะอาด, สภาพของที่พักและสิ่งอำนวยความสะดวก
room the best
เข้าพัก 1 คืน, ธันวาคม 2019
การตอบกลับจาก Revenue Manager วันที่ 17 ม.ค. 2020
Thank you for your review, Looking forward for welcoming you again in future.

10/10 ดีเลิศ

Ijaz, Shah Alam

เดินทางกับครอบครัวและเด็กเล็ก
ชื่นชอบ: ความสะอาด, พนักงานและบริการ, สิ่งอำนวยความสะดวก, สภาพของที่พักและสิ่งอำนวยความสะดวก
Easy access to most places, plenty of food outlets, convenient stores and suitable for families with small kids.
เข้าพัก 2 คืน, ธันวาคม 2019

6/10 พอใช้

ผู้เข้าพักจริง

เข้าพัก 1 คืน, ธันวาคม 2019

10/10 ดีเลิศ

ผู้เข้าพักจริง

เดินทางกับครอบครัว
ชื่นชอบ: ความสะอาด, พนักงานและบริการ, สิ่งอำนวยความสะดวก, สภาพของที่พักและสิ่งอำนวยความสะดวก
good location
เข้าพัก 1 คืน, ธันวาคม 2019

4/10 แย่

ผู้เข้าพักจริง

เดินทางกับครอบครัวและเด็กเล็ก
ไม่ชื่นชอบ: สภาพของที่พักและสิ่งอำนวยความสะดวก
Location easygoing
เข้าพัก 1 คืน, ธันวาคม 2019

4/10 แย่

Sarwar, KL

เดินทางกับครอบครัวและเด็กเล็ก
ไม่ชื่นชอบ: ความสะอาด, สภาพของที่พักและสิ่งอำนวยความสะดวก
Customer Service is too poor. Front desk never pickup the call when required. Breakfast is really disappointing. Furniture was not cleaned properly. I was able to check in around 4pm after 1.5 hour of wait because room was not ready. Only good thing I’ve found is its surrounded by some of the park (Butterfly park, Strawbery park, O&R garden etc.) in walking distance, couple of food option nearby and kids activity as well.
เข้าพัก 1 คืน, ธันวาคม 2019
การตอบกลับจาก Manager วันที่ 7 ม.ค. 2020
Thank you for your feedback as i very important for us, serious action will be taken on the matters.

4/10 แย่

ผู้เข้าพักจริง

ไม่ชื่นชอบ: ความสะอาด, สภาพของที่พักและสิ่งอำนวยความสะดวก
เข้าพัก 1 คืน, ธันวาคม 2019

6/10 พอใช้

ผู้เข้าพักจริง

เดินทางเพื่อธุรกิจ, เดินทางกับคู่รัก
the enviroment
เข้าพัก 1 คืน, ธันวาคม 2019

8/10 ดี

ผู้เข้าพักจริง

ชื่นชอบ: ความสะอาด
เข้าพัก 1 คืน, ธันวาคม 2019

4/10 แย่

ผู้เข้าพักจริง

เดินทางกับครอบครัวและเด็กเล็ก
ไม่ชื่นชอบ: ความสะอาด, พนักงานและบริการ, สิ่งอำนวยความสะดวก
The food was good. Room was average. The most disappointing thing about this hotel is no way of communicating with the front desk. No one will pickup the call. I have to go all way down to another building to ask for anything. During 3 days of my stay, not a single time they cleaned the room. Cleaning staff doesn't know English and won't obey you when you request for cleaning. Reception staff was saying they have less staff hence unable to manage. I won't recommend this hotel to anyone.
เข้าพัก 3 คืน, พฤศจิกายน 2019
การตอบกลับจาก Business Development Manager วันที่ 14 ม.ค. 2020
Dear Guest, It is with great concern and regret we received your comment outlining the problem you had with our service. First and foremost, on behalf of Nova Highlands Hotel, we would like to sincerely apologize for your inconvenience by not exceeding your expectations. We accept full responsibility and assure that we are taking the necessary steps to prevent it from repeating in the future. We thank you for bringing this matter to our attention and we always strive to provide the best service to all our valued guests. We treasure all our customers’ comments in order for us to elevate further, please feel free to continue to provide feedback about our services. Thank you.

8/10 ดี

Rezeanty, Singapore

เดินทางกับคู่รัก
ชื่นชอบ: พนักงานและบริการ, สิ่งอำนวยความสะดวก
I booked the Queen room hotel for 2 nights. Location was good as alot of shops nearby plus it's situated in the same building with a small mall. Lots of local food stalls around. Nearer to the peak of Mount Brinchang with about 30 mins drive up. Sure the rooms need some renovations and repair works but still livable. Enjoyed the cold fogs in the morning and night at the balcony. Receptionists are friendly, helpful and accomodating. Overall, I enjoyed my stay.
เข้าพัก 2 คืน, พฤศจิกายน 2019
การตอบกลับจาก Business Development Manager วันที่ 14 ม.ค. 2020
Dear Rezeanty, It is with great concern and regret we received your comment outlining the problem you had with our service. First and foremost, on behalf of Nova Highlands Hotel, we would like to sincerely apologize for your inconvenience by not exceeding your expectations. We accept full responsibility and assure that we are taking the necessary steps to prevent it from repeating in the future. We thank you for bringing this matter to our attention and we always strive to provide the best service to all our valued guests. We treasure all our customers’ comments in order for us to elevate further, please feel free to continue to provide feedback about our services. Thank you.

8/10 ดี

NUR IZZATI

เดินทางเพื่อธุรกิจ
ชื่นชอบ: ความสะอาด, สภาพของที่พักและสิ่งอำนวยความสะดวก, ความสะดวกสบายของห้องพัก
เข้าพัก 1 คืน, พฤศจิกายน 2019
การตอบกลับจาก Hotel Manager วันที่ 20 พ.ย. 2019
Thank you for your review, as your review is important for our improvement.

2/10 แย่มาก

Mohd suhairi

เดินทางกับครอบครัว
ไม่ชื่นชอบ: ความสะอาด, พนักงานและบริการ, สภาพของที่พักและสิ่งอำนวยความสะดวก
Condition hotel very bad, not clean and not ready when we check in..
เข้าพัก 1 คืน, ตุลาคม 2019
การตอบกลับจาก Lawrence วันที่ 29 ต.ค. 2019
We're sorry you were unhappy - we'll work hard to fix the issue you experienced. Thanks for letting us know as your feedback is important to us.

10/10 ดีเลิศ

ผู้เข้าพักจริง

เดินทางเพื่อธุรกิจ, เดินทางเป็นกลุ่ม
ชื่นชอบ: ความสะอาด, พนักงานและบริการ, สิ่งอำนวยความสะดวก, สภาพของที่พักและสิ่งอำนวยความสะดวก
Rooms are unique
เข้าพัก 3 คืน, กันยายน 2019
การตอบกลับจาก Lawrence วันที่ 29 ต.ค. 2019
Thank you for your review, as your review is important for our improvement.